IDEA unei agende de lucru estivale
„Într-o zi, în viitorul îndepărtat, nepoții nepoților noștri vor dezvolta un nou echivalent al sălilor noastre de clasă. Vor petrece multe ore în fața cutiilor cu focuri strălucind înăuntru. Fie ca ei să aibă înțelepciunea de a cunoaște diferența dintre lumină și cunoaștere”.
Oricât de puțin probabil ar părea că Platon ar fi putut prevedea evoluția actuală în tehnologia informației și comunicațiilor, afirmația sa conține un adevăr profund: progresul este un concept relativ și este răspunderea fiecărei generații să se asigure că evoluează în direcția corectă.
În capitolul învățare continuă s-a înscris formarea profesorilor Simona Stoica, Adina Bîrsan, Mihaela Căpățână, Carmen Cojocaru și Eleny Cojocaru care au participat în perioada 08 – 11 august 2022 la cursul Innovative Digital Education Aprroach din cadrul proiectului Erasmus+ IDEA nr. 2020-1-MK01-KA226-VET-094564, susținut de Asociația Blue Beehive în Alicante, Spania. Parteneriatul strategic își propune să dezvolte competențele cadrelor didactice pentru crearea unui mediu de învățare digital pentru elevii VET, știut fiind faptul că pentru eficiența unui produs educațional online nu este suficientă cunoașterea și stăpânirea unei aplicații, ci mai ales translatarea conținutului științific în noul șablon digital.
Tematica acestei sesiuni s-a potrivit cu perioada estivală: învățarea prin joc cu ajutorul instrumentelor digitale în lecțiile online, față în față și hibrid. Produsele realizate și atmosfera motivantă se datorează sinergiei grupului de lucru creat, format din oameni dispuși să dăruiască, să crească și să fie modele.
A consemnat Simona Stoica, profesor de limba și literatura română