Miercuri 18 Mai 2022
Tipărire

4TEEN - WRITING, ACTING AND PLAYING - diseminare activitate România - martie 2022

Scris de Adina Birsan. Posted in Proiect Erasmus+ KA 201 4TEEN - WRITING, ACTING AND PLAYING

Et in Arcadia ego… sau încă o filă de proiect Erasmus

              Atmosfera plină de emulație și experiențele trăite în cadrul mobilității din proiectul „4Teen. Writting, Acting and Playing”, pe care Colegiul Economic „Virgil Madgearu” a găzduit-o în perioada 14-18 martie 2022 sunt dificil de sintetizat în câteva cuvinte pentru că sunt detalii și aspecte dincolo de convenționalitatea cuvintelor.

Tenacitatea echipelor de management și implementare din care fac parte profesorii Adina Bîrsan, Simona Stoica, Mihaela Căpățână, Cojocaru Carmen, Laura Dănăilă, Geanina Hogea, Ion Gheorghiță, Adina Mușunoi și Delia Sofronea a transformat tot ce poate încetini, amâna sau bloca reușita unui astfel de eveniment în plăcerea de a găsi mereu soluții, de a se ajusta circumstanțelor, nu întotdeauna prietenoase, de a rămâne mereu aproape partenerilor din Turcia, Macedonia, Polonia, Croația, Italia și Portugalia în sensul acela cald, specific profesorilor care își pot exersa dincolo de clasă voluptatea dialogului, de a-și gândi cariera nu în limitările timpului, ci în provocări continue și de a oferi cu naturalețe modelul acesta celorlalți.

Programul intens a cuprins ateliere de artă dramatică coordonate de profesioniști la instituțiile partenere precum Teatrul Dramatic „Fani Tardini” prin prezența onorantă a actorului și regizorului Radu Horghidan, profesor la Facultatea de Teatru din cadrul Universității „Dunărea de Jos”, care împreună cu studenții din anul II de la secția de actorie, a susținut exerciții de improvizație în lumina reflectoarelor.

Atelierele de artă și cultură tradițională în domeniile olăritului, a țesutului sau dansurilor populare au fost găzduite de Centrul Cultural „Dunărea de Jos” din Galați prin implicarea directă a participanților. Mulțumită maiestului etnograf Paul Buța care a transpus o parte din recuzita muzeului „Vatra cu dor” în sala de curs a Colegiului Economic pentru o autentică șezătoare multiculturală, elevii au redescoperit simbolistica și modalitatea de realizare a măștii populare.

Atelierele de scriere creativă desfășurate atât în spații convenționale, cât și în cele deschise, au condus către realizarea unor texte multimodale prin colaj, dar și poezii haiku de tip selfie care să urmărească, prin firul invizibil al Ariadnei, să îi ajute pe participanți să se descopere creativi, profunzi, comunicativi cu deschidere către joc și fantezie și mai ales, cu mai multă încredere în ei înșiși.

Activitățile sportive au adoptat formula ingenuoasă și captivantă a exatlonului. Au fost puse la încercare puterea de concentrare, rezistența fizică și abilitatea motrică a concurenților de a parcurge probele contra cronometru, dând dovadă de fair-play, competivitate și spirit de echipă.

Fie că pretextul a fost participarea la vânătorea de comori de pe faleza Dunării sau activități turistice la Slănic Moldova ori jocuri recreative precum ”Musical Cups” („Paharele muzicale”) sau seara multiculturală, toate acestea au vizat integrarea și dezvoltarea personală a elevilor.

Fără a face, așadar, o aluzie forțată sau artificială la o experiență a fericirii absolute, imediat ce se încheie o experință Erasmus, gândul se îndreaptă, imposibil de cenzurat spre următoarea. Oricare ar fi distanța care îi separă pe elevi și profesori de momentul în care au participat la mobilitate, stările de grație se strecoară și rămân pentru totdeauna în suflet nealterate.

Consemnează Simona Stoica, profesor de limba și literatura română

la Colegiul Economic „Virgil Madgearu”

 sigla an

CONTACT

 

Galați, Str. Strungarilor Nr. 31

0236/446248

virgilmadgearu (la) yahoo.com