Vineri 07 Feb 2025
Tipărire

4TEEN - WRITING, ACTING AND PLAYING - diseminare activitate Polonia - septembrie 2021

Scris de Adina Birsan. Posted in Proiect Erasmus+ KA 201 4TEEN - WRITING, ACTING AND PLAYING

 ERASMUS+ - Mobilitate în Polonia, Kutno

4 TEEN- Writing, Acting and Playing

PROJECT No. 2020 – 1 – RO01 – KA201 - 80014

 

            Prima mobilitate din cadrul proiectului 4 TEEN - Writing, Acting and Playing s-a desfășurat in perioada 6 - 10 septembrie 2021, in Kutno, Polonia. Profesori din cele 7 tari partenere au participat la cursul de formare “Encouraging Social Inclusion at Schools: Good practices for the implementation of social inclusion at school through psychological-based assumptions”, organizat de catre International Institute of Applied Psychology and Human Sciences associazione culturale.

Cursul s-a desfășurat pe parcursul a cinci zile, si a avut ca scop antrenarea abilității profesorilor de a-și trata elevii incluziv și de a înțelege cum sa gestioneze situațiile celor din familii de imigranți sau minorități. Trainerul a folosit metode diverse si antrenante pentru a clarifica și a pune în practică conținutul cursului. Printre acestea: studii de caz, analiza unor exemple de situații problematice, împărtășirea de experiențe personale, discuții în grup, role play etc.

         259051805 184844803852699 6534632118719902217 n        In esență, cursul a urmărit formarea de abilități necesare profesorilor pentru a trata elevii inclusiv si de a-i integra pe cei marginalizați si discriminați. Axele principale ale orelor de curs au fost: bazele psihologiei sociale, necesitatea incluziunii sociale, managementul si coeziunea grupului si neurobiologia empatiei. Noi, profesorii, ne-am familiarizat cu aspectele teoretice si am avut sansa sa exersam metode de a creste nivelul de empatie intre elevi, si elevi si profesori. Interesanta a fost abordarea trainerului care ne-a pus in situatia de a experimenta noi înșine situații in care ne simțim discriminați, marginalizați, excluși din cauza prejudecaților celor din jur, așa încât sa găsim cu mai multa ușurința soluții pentru astfel de momente de criza care apar si in clasele si școlile noastre. Deasemenea util a fost sa ne confruntam propriile prejudecăți despre oameni si sa înțelegem cum afectează ele modul in care ii tratam pe cei din jur. Cu toții am apreciat importanta tuturor lucrurilor învățate si necesitatea lor in activitatea noastră cu copiii si tinerii.

            258584583 4482450315206648 7520710337152986200 n          Programul mobilității din Polonia a inclus si cate o excursie in fiecare din cele 5 zile de curs. Astfel, am avut sansa sa vizitam si orasele Plock, Lodz si Torun. In cea de a treia zi am vizitat scoala si primaria din orasul Zychlin. Partenerii nostri din Polonia sunt de asemenea implicati in multe proiecte internationale Erasmus iar primaria din Zychlin este un exemplu de administratie care pune dezvoltarea comunitatii pe primul plan. Este mereu util sa cunoști si alte perspective si moduri de a face lucrurile, atât in zona educației cat si a vieții de zi cu zi.

           

Profesori participanți din Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” Galați:

Geanina Hogea, Adina Mușunoi, Laura Dănăilă, Mihaela Căpățînă

 sigla an

CONTACT

 

Galați, Str. Strungarilor Nr. 31

0236/446248

virgilmadgearu (la) yahoo.com