Vineri 24 Mai 2019
Tipărire

Râpă Marilena - tutorial Praga

Scris de Ganea Maricel. Posted in Proiect Erasmus KA1 „Interactive Teaching in Future European Classroom”

Râpă Marilena

Proiectul KA1 „Interactive Teaching in Future European Classroom”

În Colegiul Economic „Virgil Madgearu” din Galați se implementează în perioada 21.08.2017-20.08.2019 proiectul KA1 Erasmus+ Educație Școlară  nr. 2017-1-RO01-KA101-036847 cu titlul „Interactive Teaching in Future European Classroom”.

În calitate de membru al grupului țintă am participat, în perioada 15-19.10.2019, la cursul „Early School Leaving” organizat de către furnizorul de formare ITC Prague din Praga, Republica Cehia, ca partener al acestui proiect. Alături de colegele de cancelarie Cojocaru Eleny, Stoica Simona și Căpățână Mihaela am dobândit pe durata celor 5 zile de curs competențe profesionale, lingvistice și culturale, care ne-au îmbogățit profesional și ne-au oferit nenumărate satisfacții personale.

Structura cursului a cuprins următoarele module:Practices, approaches and school strategies across Europe, Identification and coping with students at risk, Communication strategies for conflict prevention, Innovative teaching methods: Task Based Learning, Peer Education, Creative Thinking, Collaborative teaching methods: Cross Curricular Projects, Project Based Learning, Active and Cooperative teaching, Mindfulness, emotional and social learning, Multiculturalism and learners from different socio-economic background, Effective use of ICT, modern trends in assessment and Project workshop. Am folosit ca instrumente de lucru cercul Mandala și jocurile DIXIT și Ladybird, am utilizat European Toolkit for Schools și Cercul Vieții, am învățat despre diferențele dintre gândirea critică și gândirea creativă, am descoperit Educația în Perechi și modul de a gândi în afara cutiei (lucrurilor prestabilite), am lucrat în echipă la proiecte crosscuriculare și am creat lecții inovative și, nu în ultimul rând, am formulat opinii pertinente despre felul în care ar trebui să arate o școală ideală, a viitorului.

Deoarece limba de comunicare în proiect a fost limba engleză, participarea la acest curs a prilejuit și dobândirea de noi competențe lingvistice de limbă engleză, iar pentru că locația cursului a fost Praga, am avut oportunitatea de a învăța cuvinte și expresii uzuale din limba cehă.

Prin participare la acest curs am avut oportunitatea de a dobândi și competențe culturale, deoarece am beneficiat de o vizită ghidată în Praga, prilej cu care am descoperit cele mai importante obiective turistice ale acestui frumos oraș : catedrala Saint Vitus situată în castelul Hradčany, turnul Petřín, biserica Saint Nicolaus, podul Charles, ceasul astronomic din centrul orașului, Primăria, Squarul Wenceslas, Teatrul Național, cartierul Malá Strana și cartierul evreiesc, spectacolul de sunet și lumină de la fântâna Křizˇík's și o plimbare pe râul Vltava.

Echipele multinaționale și plurilingvistice în care am lucrat, bogăția de informații primite și contactele personale formate m-au determinat să consider experiența dobândită în Praga ca importantă și relevantă pentru cariera mea didactică.

Mulțumesc, Praga!