Joi 22 Noi 2018
Tipărire

Ganea Maricel-Special Needs Children

Scris de Adina Birsan. Posted in Proiect Erasmus KA1 „Interactive Teaching in Future European Classroom”

Cursul Special Needs Children – Praga, septembrie 2018

Am ales cursul despre copiii cu nevoi speciale deoarece în colegiul unde predau, mai ales în ultimii ani, am avut din ce în ce mai mulți elevi cu C.E.S., inclusiv la clasele unde predau orele de științe socio-umane, și am resimțit adesea în practica didactică nevoia de a aplica strategii diferite în lucrul cu astfel de elevi.

Cursul de la compania de formare ITC International TEFL din Praga mi s-a părut astfel o bună oportunitate în acest sens, mai ales având în vedere obiectivele sale declarate pe care am putut să le consult în prezentarea proiectului.

Cursul a fost axat pe lucrul cu elevii cu nevoi speciale și și-a propus să îmbunătățească cunoștințele teoretice și expertiza în domeniu, precum și să ofere metode practice care să ne ajute în crearea unui mediu educațional de sprijin, benefic pentru toți elevii, nu doar pentru cei cu nevoi speciale.

Personal, am învățat că nevoile copiilor cu nevoi speciale le au de fapt toți elevii, într-o măsură mai mare sau mai mică, și că cel mai important element din educația elevilor cu nevoi speciale este că ei își doresc nu să fie tratați special, ci să fie tratați la fel ca ceilalți copii: cu afecțiune, răbdare, interes real, și să fie realmente integrați în ceea ce numim educație inclusivă.

Am învățat strategii moderne de abordare în lucrul cu elevii cu nevoi speciale, în special bazate pe activități și jocuri didactice, și consider că pot aplica cu succes cel puțin o parte dintre ele (spre exemplu QR Hunt, Dixit).

1