Raphaël Bruchet, în vizitӑ la centrul de pregӑtire DELF
de la Colegiului Economic „Virgil Madgearu", Galaţi
Cu prilejul activităţilor dedicate Lunii Francofoniei, domnul Raphaël Bruchet, responsabil cu cooperarea educativă în cadrul Institutului Francez din Iaşi, a vizitat luna aceasta, o serie de instituţii şcolare din regiunea Moldovei (Iaşi, Bacău, Botoşani, Galaţi, Piatra-Neamţ, Suceava, Vaslui şi Focşani).
Cu această ocazie, luni, 16 martie, domnul Bruchet a vizitat Centrul de pregătire DELF de la Colegiul Economic „Virgil Madgearu". La invitaţia coordonatorului centrului, doamna profesor Nicoleta Constantin, au răspuns reprezentanţi ai elevilor și profesorilor de limba franceză din licee și școli gălăţene cum ar fi: Colegiul Naţional „Costache Negri", Colegiul Naţional „M.Kogălniceanu", Colegiul Naţional „Al.I.Cuza", Liceul „Emil Racoviţă", Şcoala nr.12 „Miron Costin", Şcoala nr.29 „ Sf. Ana", Şcoala Smârdan.
Vizita, care a durat două ore, a avut drept scop prezentarea certificărilor oficiale de limbă franceză elevilor, a posibilităţii de a se pregăti în Centrul DELF de la Colegiul Economic, înștiințarea acestora cu privire la programa culturală a Institutului Francez din România, informarea lor atât în ceea ce priveşte avantajele cunoaşterii limbii franceze, cât şi oportunităţile de efectuare a studiilor universitare sau a stagiilor de formare în Franţa. Profesorilor prezenţi li s-a vorbit despre posibilitatea efectuării unor stagii de formare continuă în domeniul didacticii limbii franceze ca limbă străină și s-au discutat posibilităţi de realizare a unor noi parteneriate instituţionale franco-române în domeniul cooperării educative.
Moldova este în prezent regiunea cea mai francofonă şi francofilă din România, atât Franța, cât şi limba acestei țări fiind foarte apreciate. Cooperarea educativă în domeniul limbii franceze atinge, în această regiune, axe fundamentale şi transversale, precum învăţarea precoce a limbii franceze (copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 6 ani), educaţia bi- şi plurilingvă (în cadrul secţiilor bilingve francofone, a profilurilor universitare francofone), certificările oficiale de limbă franceză, formarea continuă a profesorilor, utilizarea limbii franceze în mediul profesional, programe informatice educaţionale, cât şi dezvoltarea de noi parteneriate multilaterale.